YOU ARE MY TV NO REMOTE CONTROL

YOU ARE MY TV NO REMOTE CONTROL

Thursday, February 28, 2019

UMRAH ZIARAH OMAN HALF DAY TOUR (9FEB)

Saturday, 9th February 2019
Mekah Al Mukarramah

Harini kami akan buat Umrah ke3. Masih dipimpin oleh mutawwif. Untuk umrah ke 3 kami akan bermiqat di Tana'im. Sebenarnya Tana'im lebih dekat dari Ja'ranah. Cuma Ja'ranah pahala lebih skit. So mcm biasa pukul 7.30am dah kena berkumpul di lobi. Ustaz cakap umrah ke3 maybe akan settle sebelum Zohor. Kalau umrah ke 2 haritu selepas zohor baru settle sebab ade g jalan2 kan. Untuk yang ke3 mmg straight je ke Masjid Saidatina Aisyah


Disebabkan Tana'im ni dekat jer. So boleh berniat dekat Masjid terus. Dalam bas takut tak sempat sebab depan sikit dah u-turn dan dah masuk tanah haram Mekah. So ustaz suruh niat di Masjid Saidatina Aisyah jer. Niat plak hanya buat niat badal dah ckp. Takperlu niat utk diri sendri. Time ni pakai telekung Siti Khadijah mama bagi. Thanks mama.


Solat sunat ihram dekat sini. 

Hhahaa, #sebelumdanselepastahalul


Alhamdulillah selesai tawaf dan solat sunat tawaf. Mutawwif cakap sebenarnya niat ihram tu penting sebab kalau dah niat ihram yang lain2 takperlu niat dah. Tapi dia ajar jugakla kita berniat tawaf dan saie.

Balik jer dari solat Zohor dah rasa tak sedap badan. Cek panty liner ada nampak tompokan kecik darah😢😟 kecewa gila. Awai plak dtg nyer. Mula2 mcm frust gakla tapi hanya mampu berdoa semoga umrah ke3 tadi tu masih dalam keadaan suci. So ckp dengan husband, harini mmg duduk bilik jerla. Berzikir dan berdoa dekat Allah semoga dpt buat tawaf sunat dan wada sebab mmg takbuat lagi tawaf sunat. Sebelum ni dah byk kali request dekat husband ckap nk buat tawaf sunat tapi dia asyik ckp nanti-nanti jer..

Malamnya ada ziarah tambahan makan Kabsah Hashi (Nasi Arab Unta) dekat Aziziyah dengan bayaran 25riyal sorg utk bus dah 50 riyal satu talam share dlm 3 org.Mineral 1 riyal. So cakap dengan husband nk trylah. Ajak mama dan papa dorg taknk. Dorg letih. So malam tu siap2 n kami turun ke lobi. Kalini kami join group lain bersama mutawwif mereka. So group2 bercampur2 dalam 2 bas.


Bersama keluarga saudara Helmi. Dia nk blanja kami. Alhamdulillah. 


Sedap jugak tapi lepas makan mmg rasa mcm pening skit...hahaha..untuk yg ada darah tinggi tak digalakkan..aku rasala..


Lepas makan nasi unta kami ke kedai Jus Vitamin. Sejuk gila dekat area sini. 


so kami beli choco berry dan air ape ntah nama. Manis gila. 22 tak hbs minum. At last bagi dekat papa..hahhahah..


No comments:

Post a Comment